Ile kosztuje usuwanie wgnieceń metodą PDR?
Wycena usunięcia wgniotki jest uzależniona od bardzo wielu czynników. Bardzo często głównym czynnikiem decydującym czy będziemy chcieli usunąć wgniotkę jest cena. Poniżej podano główne kryteria, które mają wpływ na ostateczną cenę usunięcia wgniecenia.
bez żadnych utrudnień – koszt 50pln (koszt wgnieceń po gradobiciu patrz poniżej osobny cennik)
Cena odpowiednio wzrasta gdy:
– wycena indywidualna.
– przykładowo po lekkim gradzie:
Jak widać lista utrudnień jest bardzo długa, dlatego każdą wgniotkę czy też każde gradobicie trzeba wyceniać indywidualnie, co zwykle jest omawiane z klientem przy pierwszych oględzinach. Im więcej wgnieceń tym cena jednostkowa usunięcia pojedynczego wgniecenia maleje.
Dość często wstępną wycenę można oszacować na podstawie przesłanych kilku informacji drogą elektroniczną.
Proszę o przesłanie takich informacji jak:
Informację proszę przesyłać na: wgniotkatotu@gmail.com, więcej danych kontaktowych: kontakt w sprawie PDR
Wielu klientów w zapytaniu nie podaje tych danych myśląc, że są nieistotne.
Nic bardziej mylnego. Pracując w branży motoryzacyjnej 13 lat odnotowałem jasną tendencją do redukcji masy auta. Jednym z bardziej istotnych oszczędności producenci upatrzyli sobie na grubości blach. I tak po roku 2016 producenci z 1,0 – 1,2mm grubości blachy zeszli do 0,7 – 0,8mm. Co prawda składniki stopowe blachy również się zmieniły przez co wytrzymałość została na zbliżonym poziomie, ale inaczej gnie się blacha 1,2mm a inaczej 0,7mm (tu łatwiej o ostre załamania) i tu jest istotna różnica mająca wpływ na ilość pracy potrzebnej do przywrócenia elementu do pierwotnego kształtu.
Dodatkowo z doświadczenia zauważyć można, że auta Japońskie takie jak: Suzuki, Mazda, Honda, Mitsubishi posiadają gorszą adhezję lakieru do blachy, przez co łatwiej dochodzi do pękania, odspojenia lakieru podczas naprawy metodą PDR i dlatego w takich egzemplarzach należy podchodzić z większa ostrożnością tzn. trzeba stosować mniejszy nacisk, co oczywiście wpływa na szybkość naprawy i pracochłonność.
Z kolei auta starsze wyprodukowane w Niemczech, zwykle mają grubsze blachy, co skutkuje koniecznością użycia większej siły do wyprowadzenia tego samego wgniecenia co w autach Japońskich.
Nie bez znaczenia jest również stan lakieru – ale o tym więcej tutaj: Jak stan lakieru wpływa na jakość naprawy PDR?